KÜRDİSTAN
Demokratik İslam Konferansı'nın ilk oturumunda, “Siyasal İslam’ın tükenişi: iktidar, araçsallaşma ve ahlaki erezyon”, “Siyasal İslam’ın doğuşu ve yayılışı” ve“Medine vesikası ışığında barış ve demokratik toplum” konulu sunumlar yapıldı.
MİA-FED’in düzenlediği konferansta konuşan Çetin Arkaş, "Ahlak toplumun özüdür. Ahlakın sökülüp içinden çıkarıldığı toplum; sadece kalabalıktır, asla toplum değildir. Topluma sorumluluk katan ahlakın kendisidir" dedi.
Şengal'de şehadete ulaşan YBŞ Komutanı Emin Kartal için memleketi Hezex'te kurulan taziye kitlesel olarak ziyaret edildi.
KCK Yürütme Konseyi Üyesi Aydar, “Bütün Kürt aktörler bir araya gelip ortak çıkarlar üzerinde uzlaşmak ve ortak bir strateji oluşturmak mecburiyetindedir. Değişim süreçlerinde ayrı duramayız. Hedefimiz, bu yıl içinde Ulusal Konferans'ı toplamaktır" dedi.
DEM Parti Yerel Yönetimler Kurulu Eş Sözcüsü Rüştü Tiryaki, "Komün belediyecilik" anlayışını her alanda hakim kılmayı hedeflediklerini belirterek, "Bu süreçte halkın eleştirilerinin dikkate alınarak kararlar alınacak ve çalışmalar yürütülecek" dedi.
Tüm Haberler
-
-
-
-
-
KCK: Gün, faşist sömürgeciliği geriletme günüdür
KCK, Yürütme Konseyi Eşbaşkanlığı: Roboski katliamının beşinci yılında Kürt halkı ve demokrasi güçleri nerede olursa olsun ayağa kalkarak direnişe geçmelidirler. Gün, direnme ve kültürel soykırımcı faşist sömürgeciliği geriletme günüdür.
-
MSD, Türk devletini kınadı
Demokratik Suriye Meclisi (MSD), Türk devletinin Rojava topraklarını ihlal girişimini sert bir şekilde kınadı.
-
Silopi ve Cizre'de direnişi 15'inci gününde sürüyor
Sokağa çıkma yasağı ve saldırıların 15'inci gününe girdiği Cizre ve Silopi'de Türk devlet güçlerinin dün geceden bu yana devam eden saldırılarına rağmen halk sokakları terk etmeyerek direnişi sürdürüyor.
-
-
-
Moskova'da öz yönetim direnişi selamlandı
Moskova'da bir araya gelen Kürdistanlılar, öz yönetim direnişini selamladı. Eylemde, ABD ve AB başta olmak üzere uluslararası çevrelere, AKP'nin devlet terörünü durdurma çağrısı yapıldı.
-
-
-
Roboski'ye gelişler devam ediyor
Roboski katliamında yaşamını yitirenler bugün binlerce kişinin katıldığı törenle anılacak. Roboskili anneler katliamın faili olan Erdoğan ve Genelkurmay eski Başkanı Necdel Özel adeta öfke kusuyor.
-
Şırnak'ta kepenkler açılmadı
Roboski katliamının 4'ncü yıldönümü kapsamında Şırnak’ta esnaf kepenk açmazken, kentte bir araya gelen yüzlerce kişi anmanın yapılacağı köyüne doğru yola çıktı.
-
-
‘Roboski ve bütün katliamların hesabı sorulacaktır’
Roboskî katliamının ardından birçok Roboskîli genç gerilla saflarına katıldı. O gençlerden Brusk ve Cesur Roboskî, yeni katliamların yaşanmaması ve Kürt halkının özgürlüğü için gerilla saflarına katıldıklarını belirtti.
-
-
’34 canın intikamını alacağız’
Roboski katliamının yıl dönümünde Medya Savunma Alanlarında ajansımıza konuşan gerilla Delila Goyi; "AKP hükümeti ve çetelerinin planlayarak yaptığı Roboski katliamının intikamını almak görevimizdir" dedi.
-
Bulanık'ta kepenkler açılmadı
Bulanık'ta Kürdistan'ın birçok kentinde devlet güçlerinin yaptığı katliamları protesto etmek amacıyla esnaf kepenk açmadı.
-
-
-
-
'Ne ilk ne de son katliam: Roboskî'
28 Aralık 2011’de Roboskî’de 34 Kürt gencinin Türk devleti tarafından katledilişinin yıldönümünde konuşan YJA Star gerillaları “Kürdistan’da yaşanan ne ilk ne de son katliamdır. Her gün Kürt halkı yeni bir katliamla yüz yüze kalıyor” dedi.
-
Fırat’ın batısında DAİŞ’e darbe
Teşrin barajı’nı aşarak Fırat batısına geçen QSD güçleri ile DAIŞ çeteleri arasında çıkan çatışmalarda üst düzey bir DAIŞ çete başı öldürüldü.
-
Sadece adalet diyen bir köy: Roboski- İZLENİM
Bugün Roboski katliamının 4'üncü yıl dönümü. Roboski katliamı 4'üncü yıl dönümünü geride bırakarak 5'inci yılına da faillerin yargılanmadığı ve cezalandırılmadığı yeni bir yıla evriliyor...